Четвер, 16.05.2024, 05:19
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт Гелюти Катерини Вікторівни

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Педагогічна діяльність

Конспект уроку "Літери і звуки як носії інформації"
26.12.2017, 20:50
Мета:
□ навчальна: поглибити знання учнів про звуки мови й звуки мовлення, голосні й приголосні звуки; розвивати вміння й навички учнів розрізняти голосні й приголосні звуки, правильну вимову наголошених і ненаголошених голосних;
□ розвивальна: розвивати вміння та навички застосовувати теоретичні знання на практиці, здійснювати пошукову та дослідницьку діяльність, знаходити необхідну інформацію, готувати повідомлення відповідно до заданих критеріїв, сприяти набуттю досвіду публічного виступу, організації групової роботи та з комп'ютером;
□ виховна: виховувати шанобливе ставлення до мови.
Обладнання: підручник, дидактичний матеріал, картки, мультимедіа.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань; урок-захист проекту з елементами гри.
Епіграф
Навчаймося бачити разом!
 
Структура уроку
І. Організаційний момент.
1. Привітання.
2. Виявлення відсутніх.
3. Перевірка готовності учнів до уроку.
4. Перевірка підготовленості класного приміщення до уроку.
5. Організація уваги.
 
 
ІІ. Етап підготовки учнів до засвоєння нових знань
1. Емоційне налаштування.
1.1. Вправа «Звукотерапія». Папка Video. Додаток 1
Учитель пропонує прослухати звукозапис, за яким учням потрібно словесно відтворити дії.
Діти ніби, прогулюються, слухають спів птахів, потім одягають навушники, а позаду них їде потяг, який подає сигнал, який вони не чують.
1.1. Проблемне запитання:
- Чи важливо людині вміти чути і розуміти значення звуків довкола неї?(Діти обґрунтовують свої думки)
Висновок:
- Отже, ви зрозуміли, що важливо не лише знати мову, а й вміти правильно нею послуговуватися в повсякденному житті.
2. Актуалізація знань
1. Презентація роботи над проектом
Розповідь учнів
Вивчаючи тему «Фонетика», нам стало цікаво дізнатися, яку соціальну функцію виконують звуки, чи вони є носіями інформації як і тисячі років тому. Оскільки, літери і звуки співвідносні, ми вирішили глибше дослідити цю тему і назвали її «Літери і звуки як носії інформації». Слайд 1
Другим нашим кроком було обговорення тих ключових та змістових питань, які допомогли б розкрити ключове питання нашого проекту: «У якій соціальній сфері літери і звуки відіграють найважливішу роль?». Слайд 2
Об’єднавшись у 5 груп, ми визначили основні завдання:
збагатити свої знання з фонології, більше дізнатися про звуки мовлення, які використовують в різних соціальних сферах,зокрема за кордоном, щоб практично застосовувати свої знання в житті і поділитися досвідом з іншими. Слайд 3
Розповідь учителя
У брошурі описані кроки кожної групи. Урок-захист проекту відбуватиметься у формі гри. Ми перебуватимемо у матриці часопростору звуків. До нас завітав хлопчик Недоказкоцуй. Я вам розповім по секрету, що цей хлопчик не любить правильно говорити літери. Він кепсько вимовляє звуки «Ш», «Щ», «Ч», «С» а при розмові не слухає співрозмовника і тому часто його перебиває та ще й жує жуйку. Тому, діти, він вам заважатиме представити свої дослідження.
Проблемне запитання. - Як ви думаєте, яке ваше завдання на цьому уроці? (Переконати хлопчика в тому, що потрібно правильно говорити та розуміти знаки письма, поважати рідну мову).
 
ІІІ. Етап узагальнення й систематизації нових знань
Заходить гість. Намагається сісти між дітьми, говорячи своєю мовою. Спочатку сідає за останню парту.
1. Вправа «Перекладач». Відредагувати сказане Недоказкоцуйком.
«Фо тобі? Міфть нема? Дай фіфти!»
- Діти, що сказав нам хлопчик? (Відповіді учнів)
- А як потрібно заходити до приміщення, де багато незнайомих людей? (Відповіді учнів)
Учні роблять висновки і прикріплюють правила в книжечку «Культурний порадник»
2. Представлення дослідження груп. Слайд 4-8
У мовознавстві є окремий розділ, що займається вивченням звуків з погляду їхнього значення й функцій у мові. Тобто з’ясовує роль, яку виконує той чи інший мовний елемент системи в організації суспільства, в здійсненні інтересів соціальних груп і класів. Основними формами і способами подачі інформації - літери і звуки. Тобто містять у собі певну інформацію. Так, перебуваючи в громадських місцях, ми користуємося спеціальними літерами-ідентифікаторами інформації. (Коментує інформацію на слайді)
У школі літери відіграють найважливішу функцію для бібліотекаря. Слайд 9
3. Перегляд відеоінтерв’ю з шкільної бібліотеки. Папка Video. Додаток 2
Учні роблять висновки і прикріплюють правила в книжечку
4. Вправа «Нічка». Відгадай предмет на дотик і опиши його
Учні зав’язують очі гостеві, а він повинен відгадати предмет у його руках.
Проблемне запитання.
- Діти, а що було б, якби літер не стало? (Відповіді учнів)
Можна інформацію закодувати в літери та звуки. Слайд 10
Наприклад, є закодована знакова інформація у шрифті Брайля. Слайд 11
5. Вправа «Декодування»
У кожної групи є закодоване речення за допомогою шрифта Брайля. Діти його розшифровують і зачитують по порядку. Має утворитися текст.
Незрячим людям допомагають собаки-поводирі, звукові світлофори, звукові годинники, азбука Брайля.
Діти працюють, а вчитель розповідає. (Шрифт Бра́йля — рельєфно-крапковий шрифт для написання і читання сліпими, розроблений французом Луїсом Брайлем. В основі шрифту лежить комбінація шести крапок. Брайль використав порядок букв латинського алфавіту).
6. Перегляд і обговорення відео.
- А для чого азбука Брайля необхідна, ти, Недоказкоцуйку, зараз зрозумієш, переглянувши уважно відео. Папка Video. Додаток 3
- Недоказкоцуйку, скажи нам, будь ласка, що ти зрозумів? (Со шнаками шпівкуються незрячі люди).
7. Вправа «Кодування»
Закодуйте своє ім’я за допомогою азбуки Брайля. Щоб бути толерантним з нашим гостем, допишіть до нього голосні та приголосні звуки. (Деякі імена ідентифікує Недоказкоцуйко).
Ось тепер ми познайомилися ближче і буде товаришувати. Запрошуємо тебе на прогулянку містом.
8. Розповідь дослідницьких груп про значення звуків:
(кожен малюнок супроводжується звуком)
1) на вулиці (звуки, що сповіщають про тривогу);
2) у громадських місцях;
3) у супермаркетах;
4) у громадському транспорті;
5) сигнал авто;
6) у спорті;
7) у побуті;
8) дзвінок у школі;
9) звуки в музиці;
9. Перегляд відеоінтерв’ю з вчителем музики Папка Video. Додаток 4
10. Діти виконують розспівки
11. Силіч Богдан грає на сопілці
10) звуки природи. Слайд 12-24
12. Представлення журналістської роботи учнями Янченко Аліни, Приступи Надії. Діти відвідали НРЦ №8 м.Луцька.
Папка Video. Додаток 5
ІV. Етап закріплення нових знань
1. Вправа «Пазл». Скласти речення зі слів
Навчаймося бачити разом!
2. Дитяча творчість
Учні представляють власні вірші анаграми, логогрифи…, публікації...
3. Метод «Мозковий штурм»
- Для кого літери і звуки відіграють найважливішу роль?
(Відповіді учнів)
4. Оцінювання
Кожна група отримує бали та подарунки за роботу над проектом.
5. Вправа «Подарунок»
Діти дарують подарунок Недоказкоцуйкові – книгу «Культура мовлення».
 
V. Етап повідомлення про домашнє завдання й інструктаж з його виконання
1. Зробити добрі справи для незрячих людей.
2. Перекласти дитячі вірші сучасних авторів на азбуку Брайля, для дітей з вадами зору.
Категорія: Педагогічна діяльність | Додав: Katerina
Переглядів: 398 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук